Leadgeneratie optimaliseren?

9 oktober 2019

3 min.

De blog van deze week is een vervolg op de blog: “Leadgeneratie 101” die we enkele weken geleden schreven. Daarin gaven we al enkele tips met betrekking tot leadgeneratie. Deze week proberen wij u meer overzicht en daardoor meer verdieping te geven in dit onderwerp. We gaan uw leadgeneratie optimaliseren

leadgeneratie optimaliseren

Ook laten we u zien hoe u de verschillende onderwerpen die als losse blog voorbij kwamen, kunt toepassen en kunt laten bijdragen aan leadgeneratie optimaliseren. Op deze manier geven we u een makkelijk overzicht hoe u alle losse handvaten, die we u de afgelopen weken gaven, kunt bundelen en toepassen voor een betere leadgeneratie.   

Een goede strategie is zeker voor een B2B-bedrijf erg belangrijk. Dit omdat u vaak te maken heeft met meerdere beslissingsnemers en hogere budgetten. Vaak wordt er langer onderzoek gedaan en is het beslissingsproces veel langer wat het vaak moeilijker maakt om een lead binnen te halen. 

Meten is weten, leadgeneratie optimaliseren

Uw leadgeneratie optimaliseren kan alleen als u weet wat de resultaten zijn van de leadgeneratie die u al gedaan heeft. Analyseer deze beschikbare gegevens en gebruik ze om toekomstige doelen te stellen. Maak deze doelstellingen specifiek en meetbaar. Op deze manier kunt u ook makkelijk zien of u de doelstelling hebt gehaald. Een goed voorbeeld van een specifieke en meetbare doelstelling is bijvoorbeeld: In kwartaal 2 van 2020 wil ik dat het aantal leads met 25% is gestegen ten opzichte van kwartaal 2 van 2019.

Contentmanagement

Belangrijk bij het optimaliseren van uw leadgeneratie is uw contentmanagement, we schreven hierover al eerder een blog. Het op het juiste moment aanbieden van de juiste content aan de juiste doelgroep is erg belangrijk en kan er voor zorgen dat u meer leads zult genereren en uiteindelijk ook binnen kunt halen. Besteed dus aandacht aan uw content strategie en pas de tips toe die ik we u eerder gaven. Het aanbieden van de juiste content, in de juiste vorm op het juiste moment is hierbij van belang. Dit is een proces dat zorgvuldig uitgedacht dient te worden en veel tijd in beslag kan nemen.

Conversieoptimalisatie

Ook conversieoptimalisatie is van belang. Zorg dat uw website werkend en up-to-date is. Wanneer uw potentiële lead uw website bezoekt wilt u ook een mogelijkheid tot conversie hebben zodat uw leads makkelijk kunt genereren en verzamelen. Besteed aandacht aan de call-to-actions op uw website. Belangrijk is om te zorgen dat er call-to-actions aanwezig zijn maar ook is het belangrijk dat ze makkelijk gevonden worden en makkelijk in te vullen zijn.

Zorg er ook voor dat websitebezoekers makkelijk contact met u kunnen opnemen. Dat u bereikbaar bent is belangrijk zodat u adequaat en snel hulp kunt bieden bij vragen of problemen.

Test en stuur bij

Zoals u kunt zien is een succesvolle leadgeneratie strategie een combinatie van meerdere factoren en middelen die u kunt inzetten. Het is de combinatie van deze dingen die er voor zal zorgen dat uw leadgeneratie beter en succesvoller zal zijn. De gouden combinatie kunnen wij u helaas niet geven, deze is voor iedereen anders. Wat wel voor iedereen geldt is dat het belangrijk is om te meten, testen, analyseren en vervolgens bij te sturen. Hierdoor ontdekt u wat voor uw bedrijf een goede combinatie is.

We hopen dat we u door middel van deze blog een goed en gestructureerd overzicht hebben kunnen geven welke stappen u kunt ondernemen om uw leadgeneratie te optimaliseren. Voor meer gedetailleerde informatie raden wij u aan om onze blogs te lezen als u dit nog niet heeft gedaan. Mocht u er zelf niet uitkomen dan staan wij van SpiceUpBiz altijd voor u klaar. Maak een afspraak, dan gaan we samen om tafel en kijken we samen hoe we u kunnen helpen.

Deel dit artikel

Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on facebook

Relevante artikelen

17 juli 2019

4 min.