Strategie
De slimste weg naar resultaat
Strategie is altijd het fundament. Het bepaalt de koers van een organisatie. Dat begint bij uw identiteit: de persoonlijkheid van uw bedrijf. In een strategische sessie behandelen we enkele belangrijke vragen. Wat is de WHY? Welke sterke en zwakke kanten zijn er? Welke kansen en bedreigingen kunnen zich voordoen? Wat doen uw concurrenten en waar bevinden zij zich? Daarna formuleren we gezamenlijk uw doelstellingen. Vervolgens maakt u een keuze uit de mogelijke wegen en middelen en leggen we alles vast in een dynamisch strategisch plan.
Bedrijfsstrategie
Veel organisaties hebben hun bedrijfsstrategie niet volledig helder. Het werken IN het bedrijf verloopt succesvol, maar het werken AAN het bedrijf schiet er vaak bij in. Vrijwel alle ondernemers herkennen dat gevoel. Ondanks dat zij dit beseffen, kan het lastig zijn om een concreet en realistisch plan te maken.
De specialisten van SpiceUpBiz kijken vanuit een breder perspectief naar uw organisatie. Samen komen we tot een passende strategie. U krijgt andere inzichten en creëert nieuwe mogelijkheden, om uw groeiambitie te realiseren.
Why: doel
Wat zijn we voor onze klanten?
How: proces
Hoe realiseren wij dit?
What: resultaat
Wat hebben wij te bieden?
Missie
Waarom bestaan we?
Visie
Wat willen we zijn?
Kernwaarden
Waar staan we voor?
Doelstellingen
Wat willen we bereiken?
Key Performance Indicators
Hoe meten we prestaties?
Sales- en marketingstrategie
De sales- en marketingstrategie moeten elkaar versterken en aansluiten bij de bedrijfsstrategische keuzes. De tactische aanpak en de operationele uitvoering zorgen voor meer leads en omzetgroei.
Het strategische plan geeft uw bedrijf richting en houvast bij beslissingen op de lange termijn. SpiceUpBiz helpt u de synergie te verbeteren, zodat u het maximale resultaat uit uw marketing en salesactiviteiten behaalt.
Interne analyse
Wat zijn onze sterktes en zwaktes?
Externe analyse
Wat zijn onze kansen en bedreigingen?
Doelgroeponderzoek
Wie zijn onze ideale klanten en waarom?
Marketingplan
Hoe komen we op het netvlies bij onze potentiële klanten?
Positionering en propositie
In veel markten is er een overvloed aan soortgelijke aanbieders. Bedrijven hebben oneindig veel keuzes. Het is een uitdaging om op te vallen. Alleen organisaties of merken met een scherpe (her)positionering en onderscheidende (waarde)propositie weten een plekje te veroveren.
De propositie is een onderdeel van de strategie rondom de producten of diensten van uw onderneming. De positionering is richtinggevend voor wat uw bedrijf doet. Consistentie daar ligt de kracht. SpiceUpBiz ondersteunt van strategie tot implementatie.
Positionering
Waar zijn we actief?
Propositie
Wat beloven we?
Unique Selling Points
Wat maakt ons uniek?