Een bijzondere propositie

22 mei 2018

2 min.

Wie kent het filmpje van Lebbis niet? Het Perfecte Terrasje? U kent het vast, anders raad ik u aan om even te kijken. De inhoud is nog steeds erg actueel. Hij beschrijft de wijze waarop hij een bezoek brengt aan een horecagelegenheid waarbij de serveerster hem volledig in de watten legt. Het echte WOW gevoel geeft. Ze overtreft alle verwachtingen en lijkt precies te weten waar hij als klant naar op zoek is. Dit maakt een bijzondere propositie.

Verwachtingen overtreffen

Dit is natuurlijk een mooie metafoor wanneer u gaat kijken naar keiharde salesresultaten. Hoe zorg u nu dat u de gewenste resultaten haalt? U moet dan voorbij de behoefte durven kijken. In het cabaretstukje van Hans Lebbis gaat het om de uiteindelijke beleving, hoe hij het ervaart en zoals hij het benoemt moet hij er bijna van kwijlen… Het is niet die salade nicoise, die huisgemaakte mayonaise en zelfs niet die over correcte bediening. Het is echt de verwachting met overtreffende trap overstijgen!

Een bijzondere propositie

Ook onze klanten vragen om flexibel om te gaan met onze propositie. In het voorbeeld van Lebbis, zou een propositie volstaan als we zeiden “ Wij verkopen Salade Nicoise”. En een bord op tafel zetten zonder de ultieme service erbij? Want een salade nicoise kunt u die niet in elke gemiddelde eetgelegenheid krijgen? Klopt inderdaad, maar wat als de propositie als volgt wordt neerzet: “Wij verkopen een gastronomische beleving die uw smaak te boven gaat”. Dat bedoelen we dus. Zou u dan veel makkelijker naar binnen lopen om die salade te proeven? Misschien in combinatie met wat Facebook aanbevelingen waagt u de gok en loopt u naar binnen!

De ultieme klantbeleving

En wat daar gebeurt overtreft uw stoutste dromen. Gewoon over de top, een beleving van de beste soort. Hoe kan het dat men zo op de hoogte is van uw persoonlijke wensen? Een “gewone” salade nicoise die in het totaalpakket van kwaliteit, ultieme smaakbeleving en entourage uitstijgt tot exceptionele hoogte. In een flits schieten er twee gedachten door u heen “hoe vertel ik dit mijn vrienden zonder dat ze kwijlen” en “hoe krijg ik dit in mijn eigen organisatie voor mekaar!”. Ultieme klantbeleving op de top van je kunnen!

Deel dit artikel

Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on facebook