3 boeken die u moet lezen wanneer u uw sales wilt boosten.

12 januari 2021

3 min.

Lezen helpt om inspannend te ontspannen. Ik vind het een heerlijke manier om na te denken over mijn bedrijf en over de nieuwe ontwikkelingen in sales en marketing. Wellicht heeft u door de corona crisis tijd om eens in een aantal boeken te duiken. Zak lekker onderuit op de bank of ga zitten aan de keukentafel en lees een boek! Combineer het nuttige met het aangename. 

De keuze is reuze, ook in het aanbod van sales boeken. Alleen al het zoekresultaat voor de zoekterm “sales boeken” op bol.com levert maar liefst 17.320 resultaten op. Daar is natuurlijk geen beginnen aan. Daarom laat ik u graag de 3 boeken zien die u, naar mijn mening, moet lezen wanneer u uw sales wilt boosten.   

3 interessante boeken:

Questions that sell, Paul Cherry

Om erachter te komen wat een klant echt wil moet u erachter zien te komen wat de behoefte van de klant is. Daar heeft u vragen voor nodig. Dit boek helpt u om de juiste vragen te stellen en meer in het hoofd van de klant te kunnen kijken.

Wanneer u weet hoe u de juiste vragen kunt stellen maakt u echt het verschil en u zult merken dat verkopen makkelijker gaat. U kunt beter achter de behoefte komen en ook beter leren inspelen op de problemen die de klant heeft en de oplossingen die u te bieden heeft.

Hierdoor verkoopt u niet op basis van prijs maar speelt u in op de wensen van de klant voor de toekomst en lost u iets op wat niet werkt voor de klant momenteel.

Het boek geeft veel oefeningen en voorbeelden van vragen die u zelf kunt gaan toepassen in uw gesprekken.

De Impact Factor, Frank van Leer

Een heel leuk boek om te lezen en van te leren, zeker wanneer u presentaties geeft of wanneer u in sales meer gebruik wilt maken van verhalen. Hij geeft echt heel sprekende voorbeelden en laat u zien hoe je deze verhalen kunt gebruiken in uw presentatie of gesprek om degene waar u een gesprek mee hebt te inspireren. Het boek leest heerlijk weg en is ontzettend inspirerend.

Hij vertaalt complexe zaken naar eenvoudige boodschappen. Het is niet alleen interessant wanneer u wel eens een presentatie geeft maar ook als je je team wilt aanzetten tot veranderen.

Het leest ontzettend makkelijk weg, voordat u het weet bent u 20 pagina’s verder…

Never lose a customer again, Joey Coleman

Dit is een heel interessant boek dat laat zien wat er gebeurt na de sale en hoe u dit proces kunt verbeteren zodat uw klanten uw ambassadeur worden. In het boek omschrijft hij 8 emotionele fases die volgen de eerste 100 dagen na de aankoop. Wanneer u de emoties van de klanten gaat begrijpen kunt u gaan werken aan een lange en waardevolle samenwerking.

In zijn boek doorloopt Coleman de verschillende fases en geeft voorbeelden van bedrijven die hij heeft geholpen met customer experience.

De nieuwe klanten die bij je iets kopen of een dienst afnemen ervaren in beginsel vreugde en euforie en deze gevoelens veranderen al snel in angst, onzekerheid en twijfel. In de eerste 100 dagen stoppen veel nieuw verworven klanten  met zaken doen. Daar geeft hij met het doorlopen van de 8 fases en vele voorbeelden een antwoord op.

Waar wacht u nog op? Pak dat boek en start met lezen (en leren)! Ik wens u veel leesplezier!

Deel dit artikel

Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on facebook