Black Friday B2B Tips

6 november 2019

2 min.

In onze blog van vorige week gaven we u tips over het inspelen op Black Friday en het genereren van meer verkopen. Maar ook voor B2B sales liggen er kansen. Dit is wat u als B2B ondernemer kunt leren van Black Friday met onze Black Friday B2B tips.

Black Friday B2B tips

Begin de hype vroeg.

Black Friday promoties beginnen vroeg, soms al twee maanden voorafgaand aan de dag zelf. Geef uw publiek de kans om enthousiast te raken over uw volgende evenement. Voorkom het verzenden van promoties en advertenties op het laatste moment. 

Stem uw promoties af op behoeftes

Waar Black Friday is afgestemd op het doen van geschenk inkopen voor de decembermaand kunt uw uw verkopen ook afstemmen op belangrijke dagen voor B2B publiek. Denk hierbij aan de budgetteringscyclus of het conferentie/beurzen seizoen.

Maak gebruik van video

In de blog van vorige week hebben we deze tip ook al genoemd en voor B2B sales is het niet anders dan voor B2C sales. Video content werkt. Maak gebruik van video promoties om de aandacht van uw klant te trekken. Houd het kort zodat de aandacht er bij blijft maar geef voldoende informatie om interesse te wekken.

Voeg waarde toe, geef geen korting

Probeer met acties waarde toe te voegen voor uw klant in plaats van het geven van korting. Bij B2C sales zijn flinke kortingen populair, terwijl grote en bekende merken vaak grote kortingen omzeilen en waarde toevoegen door middel van “ad-ons” (zogenaamde: toevoegingen). In plaats van korting op uw camera krijgt u nu een gratis lens bij juw camera. Als B2B ondernemer kunt u bijvoorbeeld extra gratis functies toevoegen aan uw software pakket. Zo krijgt u alle financiële voordelen zonder korting op uw merk te geven. 

Timing is belangrijk

Black Friday draait om aanbiedingen die tijdsgevoelig zijn. Al zijn Black Friday aanbiedingen tegenwoordig veel langer verkrijgbaar dan op alleen deze dag. Ondernemers willen consumenten meer kans geven om de winkel te bezoeken en aankopen te doen. Een tijdsgevoelige promotie geeft dus reden tot het ondernemen van actie, maar geef de koper wel genoeg tijd.

Wij hopen dat deze tips u, als B2B ondernemer, aan het denken zetten en u creatief aan de slag laat gaan met uw acties en promoties. Mocht u daar hulp bij nodig hebben, dan helpen wij van SpiceUpBiz u graag. 


Deel dit artikel

Relevante artikelen

Meer lezen over hoe u uw on- en offline salesvaardigheden kunt verbeteren? Bestel dan ons boek!

Wilt u leren hoe u uw on- en offline salesvaardigheden kunt verbeteren? Ingrid van Sloun, eigenaar van SpiceUpBiz, heeft haar jarenlange sales ervaring gebundeld in een boek.